Art. 231. § 1.Funkcjonariusz
publiczny,który, przekraczając swoje uprawnienia lub nie
dopełniając obowiązków,działa na szkodę interesu publicznego
lub prywatnego,podlega karze pozbawienia wolności do lat 3
KODEKS POSTĘPOWANIA FUNKCJONARIUSZY PORZĄDKU PRAWNEGO
8. Funkcjonariusze porządku prawnego mają obowiązek przestrzegać ustaw i niniejszego Kodeksu. Mają oni również obowiązek stanowczo się przeciwstawiać jakimkolwiek ich pogwałceniu. Funkcjonariusze porządku prawnego, którzy mają powody przypuszczać, że przepisy niniejszego Kodeksu zostały lub mogą być pogwałcone zawiadamiają o tym swoje władze i - jeśli to będzie konieczne - inne właściwe władze lub organy, które mają prawo kontrolować takie czyny lub im zapobiegać.
KODEKS POSTĘPOWANIA FUNKCJONARIUSZY PORZĄDKU PRAWNEGO
Rezolucja
34/169 Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych
1.
Funkcjonariusze porządku prawnego wykonują swoje obowiązki
wynikające z ustaw,
służąc
społeczeństwu i chroniąc wszystkich ludzi przed czynami
bezprawnymi, zgodnie z wymaganym w tym zawodzie wysokim poczuciem
odpowiedzialności.
2.
Funkcjonariusze porządku prawnego w toku wykonywania swych
obowiązków szanują i
chronią
godność wszystkich ludzi oraz przestrzegają ich praw i dbają o
nie.
8. Funkcjonariusze porządku prawnego mają obowiązek przestrzegać ustaw i niniejszego Kodeksu. Mają oni również obowiązek stanowczo się przeciwstawiać jakimkolwiek ich pogwałceniu. Funkcjonariusze porządku prawnego, którzy mają powody przypuszczać, że przepisy niniejszego Kodeksu zostały lub mogą być pogwałcone zawiadamiają o tym swoje władze i - jeśli to będzie konieczne - inne właściwe władze lub organy, które mają prawo kontrolować takie czyny lub im zapobiegać.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia
26 lipca 2005 r.w sprawie sposobu postępowania przy wykonywaniu
niektórych uprawnień policjantów
§ 2. 1. Policjant, który przystępuje
do czynności służbowych związanych z wykonywaniem uprawnień
określonych w § 1 pkt 1-3, 5, 7 i 8, jest obowiązany podać swój
stopień, imię i nazwisko w sposób umożliwiający odnotowanie tych
danych, a także podstawę prawną i przyczynę podjęcia czynności
służbowej.
Zgodnie z art. 15 ust. 7 Ustawy o
Policji „na sposób prowadzenia czynności (…) przysługuje
zażalenie do miejscowo właściwego prokuratora”. Ponadto zgodnie
z § 2 ust. 3 ww. rozporządzenia, policjant po zakończeniu
wykonywania czynności legitymowania powinien nas ustnie poinformować
o prawie złożenia zażalenia do prokuratora.
Art. 132. Ustaw o Policji
1. Policjant odpowiada dyscyplinarnie
za popełnienie przewinienia dyscyplinarnego polegającego na
naruszeniu dyscypliny służbowej lub nieprzestrzeganiu zasad etyki
zawodowej. Policjant skłamał kilkukrotnie między innymi twierdząc,
że się przedstawił zgodnie z procedurą na początku rozmowy tj po
wyjściu z radiowozu.
WYTYCZNE KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI
z dnia 26 czerwca 2007 r. w sprawie zasad ewidencjonowania,
wypełniania oraz przechowywania notatników służbowych
§ 4.1. W notatniku służbowym
policjant dokumentuje czynności służbowe – moja treść opisu
sytuacji i celu wezwania funkcjonariuszy nie była notowana. Przed
pierwszą moją rozmową z funkcjonariuszami notowali przez kilka
minut w notatnikach służbowych w radiowozie nie mając ode mnie
żadnej informacji. Jedyne co było zapisane w notatce w mojej
obecności to moje dane z dowodu po wylegitymowaniu.
Zaznaczyłem w trakcie rozmowy z
funkcjonariuszami, że matka zabroniła mojego widzenia się z
dzieckiem (jest to działanie permanentne ze strony matki -sąd
dysponuje notatkami służbowymi z 4 o podobnym charakterze
interwencji)co jest alienacją rodzicielską, która polega między
innymi na utrudnianie kontaktów dziecka z drugim rodzicem, szantaż
emocjonalny lub inne manipulacje oraz wspomaganie tych działań, w
tym instytucjonalne. Alienacja rodzicielska to przemoc emocjonalna
wobec dziecka i drugiego rodzica. Przyczynia się do powstawania u
dzieci zaburzeń psychicznych, emocjonalnych i rozwojowych jak też
jest nadużyciem władzy rodzicielskiej co może wyczerpywać
znamiona popełnienia przestępstwa z art. 207 kk. Zgodnie więc z
treścią art. 572 § 1 KPC, obowiązek zawiadomienia o tego typu
okolicznościach i zdarzeniach uzasadniających wszczęcie
postępowania z urzędu, ciąży na każdym, kto znalazł się w
posiadaniu tego typu informacji. Wynika z tego, iż ustawodawca w
swoim zamyśle, objął nim wszystkie osoby fizyczne, i tym samym
nadał mu charakter powszechny. Zaś zgodnie z treścią art. 572 §
2 KPC, obowiązek ten ciąży przede wszystkim na: urzędach stanu
cywilnego,sądach,prokuratorach,notariuszach,komornikach,organach
samorządu i administracji rządowej,organach Policji,placówkach
oświatowych.
Z kolei zgodnie z art. 12 ust.2 ustawy
o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, osoby będące świadkami
przemocy w rodzinie powinny zawiadomić o tym Policję, prokuratora
lub inny podmiot działający na rzecz przeciwdziałania przemocy w
rodzinie.
Obowiązek określony w treści
przepisu art. 12 uppwr, jest obowiązkiem społecznym, który został
określony w normach prawa karnego – w art. 304 k.p.k.
Niewywiązanie się z niego może rodzić odpowiedzialność
dyscyplinarną z tytułu niedopełnienia obowiązków, bądź też
odpowiedzialność karną z art. 231 § 1 kk, jeżeli osoba która
nie dopełniła ciążącego na niej obowiązku zawiadomienia jest
funkcjonariuszem publicznym w rozumieniu art. 115 § 13.
Wspomniałem podczas interwencji o art.
107 KW który mówi: Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie
wprowadza ją w błąd lub w inny sposób złośliwie
niepokoi,podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1 500
złotych albo karze nagany. - Dwie godziny wcześniej przed
interwencją matka dziecka obiecała mi, że zobaczę się z
dzieckiem. Po tym czasie zmieniła zdanie gdzie przez 2 godziny
musiałem tkwić przed blokiem.
Na zakończenie :
Uczestnik ruchu lub inna osoba znajdująca się na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, a także właściciel lub posiadacz pojazdu, który wykracza przeciwko innym przepisom ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym lub przepisom wydanym na jej podstawie,
podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany
Uczestnik ruchu lub inna osoba znajdująca się na drodze publicznej, w strefie zamieszkania lub strefie ruchu, a także właściciel lub posiadacz pojazdu, który wykracza przeciwko innym przepisom ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym lub przepisom wydanym na jej podstawie,
podlega karze grzywny do 3.000 złotych albo karze nagany
Nawiasem mówiąc - art. 60 ust. 2 pkt 2 i 3 Ustawy o ruchu drogowym – za to powinni wzajemnie wypisać
sobie mandat
Krótko - Aneta G. (czytaj matka
dziecka) dopuszcza się wraz z rodziną do świadomego łamania prawa
art. 113 § 2, KRiO, art. 97 § 1 KRiO, art. 95 § 1 i 3 KRiO, art.
72 Konstytucji, art. 9 Konstytucji w związku z łamaniem praw
dziecka określonych w Międzynarodowej Konwencji o Prawach Dziecka
ratyfikowanej przez Polskę, art.109 KRiO w nawiązaniu do orzeczenia
i postanowienia Sądu Najwyższego ( III CRN 204/77) w którym to
stwierdził, że uniemożliwienie utrzymania właściwego kontaktu
osobistego pomiędzy rodzicem a dzieckiem narusza interes
małoletniego i może stanowić przyczynę uzasadniającą zmianę
prawomocnego postanowienia regulującego wykonywanie władzy
rodzicielskiej..natomiast w postanowieniu z dnia 1 października 1998
r. Sąd Najwyższy stwierdził, że za nadużycie władzy
rodzicielskiej i rażące zaniedbywanie wynikających z niej
obowiązków w rozumieniu art. 111 § 1 KRO może być uznane celowe
izolowanie dziecka i jego psychiczne sobie podporządkowywanie (I CKN
834/98, OSNC 1999/4/72). Postanowienie z dnia 5 maja 2000r. ( II CKN
761/00, LEX nr 51982) Sądu Najwyższego - "..Rodzice mają
względem dziecka także prawa i obowiązki nie objęte władzą
rodzicielską, nie stanowiące jej elementu, jak np. prawo do
osobistej styczności z dzieckiem." Takie postępowanie jest
zagrożeniem dla dziecka co jednocześnie może wyczerpywać znamiona
przestępstwa. - Niestety funkcjonariusze policji nie byli
zainteresowani przedstawieniem mojej relacji na stan faktyczny!
Artykuł 97 § 1, Kodeksu Rodzinnego i
Opiekuńczego mówi, że jeżeli władza rodzicielska przysługuje
obojgu rodzicom, każde z nich jest obowiązane i uprawnione do jej
wykonywania. Przez kilka ostatnich miesięcy byłem pozbawiony
CAŁKOWICIE uprawnienia do wykonywania władzy rodzicielskiej, przez
Anetę G. i jej rodzinę. Zakaz nawet krótkiego widzenia się z
dzieckiem, informacji o dziecku, decydowania o ważnych sprawach
tyczących dziecka i de facto izolowanie córeczki przede mną i moją
rodziną odebrało mi wszelkie prawa związane z wywiązywaniem się
z roli ojca i wykonywaniem władzy rodzicielskiej. Pojęcia czym jest
władza rodzicielska określił Rzecznik Praw Obywatelskich
cytuję:”władza rodzicielska w szczególności obejmuje obowiązek
i prawo do wykonywania pieczy nad osobą i majątkiem dziecka przez
to wychowania dziecka; wymaga kierowania się przez rodziców dobrem
dziecka i interesem społecznym( art. 95 § 1 i 3 KriO) Inaczej- jest
to uprawnienie, ale i obowiązek nałożony na rodziców przez
ustawodawcę opiekowania się i wychowywania dziecka oraz
zapewnienie mu jak najlepszych warunków osobistego rozwoju (zarówno
fizycznego, jak i duchowego – art. 96 KriO), zaspakajania jego
potrzeb zdrowotnych – i to zgodnych z potrzebami dziecka, a nie
rodziców.”
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz